luni, 3 octombrie 2011

CĂMINELE LA ``VLAICU`` ARAD

În primul rând, doresc a felicita studenţii pentru începerea unui nou an universitar. Sper să fie unul cu roade bogate, succese şi multă înţelepciune.
Studenţii de la Universitatea ``Aurel Vlaicu`` din Arad au primit loc în camin în ultimile două zile din Septembrie. Mulţi au optat pentru un loc în cămin, deoarece recent s-a inaugurat căminul de 5*: două persoane în cameră, baie proprie, plătind 230 lei/ lună. Unele persoane au optat şi pentru căminul vechi, în cameră cu patru persoane, baie şi bucătărie la comun, inclusiv splălătorie, la preţul de 170 lei/ lună (80 lei fiind prânzul la cantină pentru 10 zile, iar 90 lei fiind taxa de cămin pentru studenţii români; basarabenii nu achită această taxă).
Să revin la tema principală: căminul. Da, am fost cazată în căminul vechi la etajul trei (căminul are patru etaje). Am deschis uşa şi.... m-am speriat!! De ce?? Tot ce am văzut era o cameră cu pereţi murdari, pătaţi, lângă geam erau pete de mucegai, suportul de prosoape era rupt si un miros urât. Cum să stau într-o aşa cameră? Am rugat-o pe doamna administratoare să ne mute (pe mine şi pe colega mea de cameră de anul trecut) într-o cameră cu condiţii decente. Zis şi făcut! Îi sunt recunoscătoare pentru gesstul ei, dar ce m-a indignat a fost următorul fapt: cei de la conducere au investit în noul cămin de ``5 stele`` 1,5 milioane de euro şi nu şi-au permis să cheltuiască câteva sute de lei pentru a zugrăvi camerele din vechiul cămin? Aceştia s-au gândit a oferi cele mai bune conditii celor ce îşi permit  a da cu banii, dar nu s-au încumetat a oferi condiţii decente tuturor. Să fie oare o segregare între studenţi? Va fi noul cămin o dispută între cei cu ``fitze`` şi cei fără? Cu siguranţă va afecta demnitatea studentului, chiar dacă nu recunoaştem acest lucru.
Anul trecut nu conta de unde eşti, dacă ai maşină sau nu, toti dispuneam de aceleaşă condiţii, toţi ne salutam pe hol sau unde ne întâlneam, toti stăteam la bârfe, la o glumă, dar în acest an am devenit materialişti. Da, sunt de acord ca studenţilor să li se ofere condiţii bune, dar cei de la conducere au oferit condiţii doar celor ce plătesc, nu şi celor ce au venit la facultate pe baza unor merite.
Îmi pare rău că cei de la conducere nu s-au gândit la toţi, ci doar la unii. În acest semestru aşteptăm pe cineva să zugrăvească, să facă o dezinfecţie, să vopsească o uşă. Oricum, cred că vom aştepta în zadar. 
Dacă anul trecut lăudam Universitatea, în acest an tot ce pot spune e: RUŞINE!